Nişanlılık ve evlilik arasındaki farklar?

 

NİŞANLILIK DEVRESİ

 Nişanlanmak nedir kevser organizasyon

İslami kına gecesi ve nişan organizasyonu fiyatları

Nişanlı olmak, evlenmek demek değildir. Nişan sadece bir çeşit sözleşmedir. Ancak nişanlı olan bir kızın başkası tarafından istenmesi uygun olmaz. Nişanlı olmanın dinde yeri vardır. Nitekim Peygamber aleyhisselam da Âişe annemizle üç sene kadar nişanlı kaldıktan sonra evlenmişlerdir.[34]
Nişan merasiminden sonra, aileler arasında akrabalık bağı kurmanın ilk teşebbüslerine başlanır. Sahih bir nikâh akdi yapılmadan nişanlıların yalnız olarak görüşmeleri, konuşmaları, beraber gezmeleri caiz değildir. Nişanlı olmaları, onları birbirlerine karşı yabancı olmadan kurtarmaz. Hatta düğün merasimi esnasında dahi henüz nikâhları kıyılmadıkça mahremiyet sınırını muhafaza etmeleri gerekir. Ancak nikâhları akdedildikten sonra birbirlerine helal olurlar. Dolayısıyla görüşmeleri gerektiğinde mutlaka yanında bir mahremin bulunması gerekir.

قال رسول اللَّه صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لاَ يَخْلُوَنَّ رَجُلٌ بِامْرَأةٍ إلاَّ وَمَعَها ذُو مَحْرَمٍ. فَقَامَ رَجُلٌ يَا رسولَ اللَّهِ: إنَّ امْرَأتِى خَرَجَتْ حَاجَّةً وَإنِّى اكْتَتَبْتُ في غَزْوَةٍ كَذَا وَكَذا. قالَ: فَانْطَلِقْ فَحُجَّ مَعَ امْرَأتِكَ أخرجه الشيخان

 

Resûlullah aleyhissalatu vesselam şöyle buyurdular: “Bir erkek, yanında mahremi bulunmayan (yabancı) bir kadınla yalnız kalmasın!” Bunun üzerine bir adam kalkarak “Ey Allah’ın Resûl’ü, kadınım hac için yola çıktı, ben ise falan falan gazvelere yazıldım!” dedi. Aleyhissalatu vesselam “Öyleyse git hanımına yetiş, onunla hac yap!” diye emretti.”[35]

Nişanlılar, nikâhları akdedilene kadar yalnız başlarına görüşüp konuşamayacakları gibi tokalaşmaktan da kaçınmalıdırlar.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:”لأَنْ يُطْعَنَ فِي رَأْسِ رَجُلٍ بِمِخْيَطٍ مِنْ حَدِيدٍ خَيْرٌ لَهُ مِنْ أَنْ يَمَسَّ امْرَأَةً لا تَحِلُّ لَهُ”المعجم الكبير للطبراني

 

Resûlullah aleyhissalatu vesselam şöyle buyurdular: “Sizden birinizin başına demirden bir çivi çakılması, kendisine helal olmayan bir kadını ellemesinden daha hayırlıdır.”[36]

Bazı bölgelerimizde uzun nişanlılık döneminde, taraflar rahat görüşsün diye anne-babanın rızasıyla, imam nikâhı kıyılmaktadır. Bu iş, çoğunlukla da öğrenciler arasında yapılmaktadır. Hatta bazen anne ve babanın rızası da haberi de olmamaktadır. Görünüşte normal gibi gözüken bu muamelenin aslında birçok mahzurları vardır. Her ne kadar taraflar birbirlerine “evet” dedikten sonra birbirlerinin helali olmuşlar ise de atalarımızın “Nikâhta keramet vardır.” kavlince gençlerin düğünden önce gezip tozmaları ve eğlenmeleri bu nikâhtaki kerameti bitirmektedir. Birbirinden usanan taraflar “Yol yakınken…” mantığıyla evliliğin getirdiği yükümlülükleri üstlenmekten kaçınmaktadırlar. Ve derken nişan bozulmakta, önceden nikâh da kıyıldığı için zincirleme sorunlar başlamaktadır. Bundan dolayı eğer evlilik tarihi uzun ise bunu hiç tavsiye etmiyoruz.

Nişan Evresinde Nikâh Kıyılmasının Bazı Mahzurları

  • Nikâh bir evlilik kurumudur. Şakası ciddi, ciddisi de ciddidir. Düğünden önce olanı, düğünden sonra olanı, düğüne yakın olanı gibi çeşitleri yoktur. Nişanlılıkta nikâhın ilk sakıncası, henüz düğün ve evlenme merasimi olmadan, gençlerin işi ileri götürüp evlilik ilişkisine girmelerine sebep olmasıdır. Bu da zamansız olacağından, taraflar arasında kırgınlık ve gerginliklere sebep olur. Böyle bir durumdan sonra nişanın bozulması ise bilhassa nişanlı kızın aleyhine ağır bir sıkıntı doğurur.
  • Dini kına gecesi ve nişan organizasyonu fiyatları
  • Evlenmeden önce, nişanlıların evlenmekten vazgeçip nişanı bozmaları eğer erkeğin arzusuyla olursa nikâhlı kızı boşayıp işi bitirebilir. Fakat kız tarafının caymasıyla nişan bozulur da erkek ayrılmakta direnirse cidden müşkülat çıkar. Çünkü nikâhlı olduğu hâlde nişanı bozulan kadının başka bir erkekle evlenmesi caiz değildir. Başkasıyla yaptığı nikâh sahih olmaz. Kadının nikâhının sahih olması için önceki nişanlısının (kocasının) kadını boşaması gerekir. Bu durumda eğer zifaf olmamışsa kadının iddet beklemesine lüzum yoktur.
  • Sahih halvet gerçekleştikten sonra erkeğin cinsel ilişkiye girmeden kadını boşaması durumunda, kadın mehrin tamamına hak eder. Ebu Hanife, kadîm mezhebine göre Şafii ve meş­hur rivayete göre Ahmed bin Hanbel bu görüştedir.  Halvet hâlinde mehrin tamamının verilmesi, cinsel ilişkiye imkân oluşturması nedeniyledir. Nitekim Ömer radıyallahu anh, şöyle buyurmuştur:

“Perdeler kapatıldığında mehir vacip olur.”[37]Eğer sahih halvet gerçekleşmeden kadını boşarsa o zaman kadın mehrin yarısını hak eder. Yüce Allah şöyle buyurur:

وَإِن طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ وَقَدْ فَرَضْتُمْ لَهُنَّ فَرِيضَةً فَنِصْفُ مَا فَرَضْتُمْ

“Kendilerine mehir tayin ederek evlendiğiniz kadınları, temas etmeden boşarsanız tayin ettiğiniz mehrin yarısı onların hakkıdır.”[38]

 

 İslami kına gecesi ve nişan organizasyonu nasıl yapılır

KEVSER
 ORGANİZASYON

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir